söndag 22 augusti 2010

Bidar min tid!

Jag tänker vila upp mig lite och kanske till och med tänka till innan jag kastar mig in i min egen utmaning, att skriva en roman på 10 dagar, för att nästan göra om det Sigge Stark lyckades med i sin debut. Hon hade satsat på tio dagar, men blev klar på en vecka...
Naturligtvis är det inte många som läser min blogg, eftersom jag skrivit sporadiskt på sista tiden, men när utmaningen kommer igång kommer jag att djupt uppskatta alla eventuella uppmuntrande tillrop. Jag minns när jag gjorde en liknande sak för ett år sedan. Då var man rätt mör på den tredje dagen kan jag säga. Den gången misslyckades jag, det blev 16000 ord ungefär på typ fyra dagar, sedan gav jag upp. Det här är en iron man för skrivare, sällskap skulle uppskattas men jag räknar inte med det. Anledningen till att jag trots allt vill försöka är att dessa 16000 ord faktiskt var rätt bra, att inte vänta långa perioder och inrätta skrivandet vid sidan om livet med dess plikter och orosmoment, skapade en starkare röd tråd. Det blev en bättre, intensivare text, mer sammanhållen och roligare. Så det finns kanske början till en metod i galenskapen. Jag vet inte.

Inga kommentarer: