onsdag 10 december 2008

Kursavslut

Nu är kursen "Skriv varje dag" nästan slut. Det enda som återstår är lite personlig textrespons. Det är kanske också det bästa! Under kursen har jag insett att jag inte kan piska mig till att skriva, min bloggtitel till trots. Det gäller att hålla i gång på de tider som fungerar. Kanske skulle jag klara att skriva en timme om dagen trots heltidsjobb och pendling om det alltid var sommar i Sverige. Men med kyla och mörker i ekvationen kommer den aldrig att gå ihop.

Dessutom tror jag att lusten skulle försvinna.

Men om jag någonsin blir publicerad som författare tänker jag få min författarkarriär att sammanfalla med en ny och enklare livsstil. Jag skulle hellre leva löjligt enkelt och skriva på heltid än att ha hyggligt med pengar och ont om tid.

För övrigt tänker jag skicka två bidrag till LL-förlags tävling Sverige, Sverige Fosterland. I och med att det är en synopstävling så måste man ju inte skriva klart en hel bok. Det hade aldrig fungerat. Det första bidraget postade jag i dag. Det råkar vara en grej som jag också har skrivit till en annan tävling. Fast jag tror att jag kommer att drunkna i floden där, plus att det hela passar mycket bättre in i LL-förlags koncept. Jag har en idé till som jag vill få iväg innan jag åker på semester. Hade varit gött.

Inga kommentarer: