tisdag 13 januari 2009

Jag är fri!

Det slog mig i dag att jag är fri. Jag har valt mitt liv och jag kan välja om. Göra något helt annat, leva helt annorlunda. Om jag vill. Jag brukar inte känna mig fri. Tvärtom känns det ofta som att jag målat in mig i ett hörn, där jag är helt beroende av en månadsinkomst som anställd. Lönen ger förutsättningar för att leva, men inte mer. Det skapar inget mervärde som skulle kunna bygga upp något mer. Det är det där de kallar ekorrhjulet. Men man kan faktiskt bryta det. Jag är fri att försöka. Det bästa med mitt yrke är att jag hela tiden träffar människor som lyckats göra just detta.

1 kommentar:

Visa Vägen sa...

Hej skrivarvän!

Har du hjärtat på rätta stället, en egen blogg och lite tid över? Då vill jag slå ett slag för Jennie - som behöver din hjälp omgående.

Jennie är en liten flicka med ett gult paraply som bor i en berättelse som håller på att skrivas. Men just nu finns ingen författare... Vill du bli den författaren? Surfa in på det gula paraplyet och ta reda på hur. Välkommen!

Och förresten, Jennie håller på att rädda jorden, och har nu bara 6 dagar på sig... Skynda dig att skriva henne ett stycke vidare längs vägen!

/Svante