söndag 18 juli 2010

Har debuterat!

Långt om länge har det skett, Axplocks nya deckarantologi Debut i död är utgiven och jag har en novell i den "Ett mord såvitt jag minns det". Det är ju jättekul och boken är väldigt fin, proppfull och tjock med deckarnoveller. Det känns härligt, men samtidigt lite tomt. Så nu har det äntligen hänt, en så stor grej i mitt liv och livet går bara vidare. För alla andra utom jag är ju det här en spott i havet och för mig så stort. När jag först började jobba som journalist sparade jag allt jag skrev, efter några år lade man av med det, men jag glömmer aldrig min första artikel som publicerades i en riktig tidning. Men en artikel gör inte en journalist, lika lite som en novell i en bok uppfyller min dröm om att kunna leva ett liv som författare. Med det senare menar jag både att överleva rent ekonomiskt och bli publicerad av förlag, vilket alltså konkret innebär att någon måste vilja läsa det jag skriver.

Jag haft ganska mycket med basårstudier, vikariat och dessutom en hel del uppdrag som reseledare under våren, så skrivit har jag inte direkt gjort. Jag behöver rensa garderoben nu och slutföra något. Utan tvekan är jag för splittrad i mitt skrivande. Jag behöver ha ETT mål i taget och slutföra det innan jag börjar på något nytt.

3 kommentarer:

Robert W sa...

Vad kul att du kom med i antologin! Grattis!!!

On mission sa...

Tack! Jag hoppas du har haft en härlig sommar! Inte för att den är slut, men i alla fall!

Unknown sa...

Välkommen till 24Hour Loan Tjänst

Har du försökt att få lån från bankerna utan framgång? Skyndsamt behöver pengar för att få ut av skulden? Behöver pengar för expansion eller etablering av ett eget företag? Få ett lån från en av Storbritanniens ledande lån företag. 24Hour Lån Service är ett av de största säkrade lån företag i Storbritannien och vår vänliga och erfarna personal har möjlighet att behandla din ansökan snabbt och effektivt. Du får låna över någon term 1-25 år och låna något belopp från £ 2,000 till £ 50,000,000.00 för något ändamål.

Typer av lån vi erbjuder är:

personliga lån
Kortfristiga lån
Skuldkonsolidering lån
Online lån
snabba lån
Lån Någon universal
Kredit termer
Dåliga krediter lån
Billiga lån
Negativa kreditlån
bostadslån
Bad kredit problem
säkrade lån

Med en låg ränta på 3% på alla delar av världen. Programmet är tillgängligt för sökande som är 18 år och äldre.

För mer information, vänligen kontakta via e-post: 24hourloanservice@gmail.com
Hälsningar
Larry Fox