måndag 20 oktober 2008

Första morgonen med Skrivarpiskan

Det är tidigt på morgonen och jag är ovanligt tidigt på jobbet. Redo för en ny dag av skrivande som inte är skönlitterärt. Först måste jag piska mig att jobba lite, sedan ska jag nog fundera ut en plan för hur jag ska få skrivandet att fungera med mitt liv. När min man var bortrest skrev jag ett bidrag till Hemmets Journals romanpristävling. Det var väldigt spännande och säkert den längsta sammanhängande berättelsen jag skrivit. Jag har flera idéer i samma genre som jag skulle vilja komma i gång med. Då skrev jag mest på caféer, och ganska intensivt mot slutet.
Jag är också med i Deckarskolan, där jag har några kapitel av en deckare liggande. Den väntar på en fortsättning och jag tror verkligen på idén. Så det råder ingen brist på saker att skriva. Jag har en massa anteckningar att gå igenom också. Det som behövs nu är logistik.

Inga kommentarer: