måndag 27 oktober 2008

Spontant deltagande

Jag skickade precis in ett bidrag till Umeås novelltävling, i sista minuten kan man säga. Det är en mycket kort historia som jag skrivit tidigare. Jag tycker att jag påpekar något viktigt, men jag tror inte att alla ser det eller håller med mig. Hur som helst så är det hela postat i alla fall.
Egentligen tror jag mer på planering och disciplin än på spontanitet. Dessutom tror jag mer på att skriva långt och bli publicerad än på att jag skulle få någon novell eller saga accepterad. Man hoppas förstås, men det finns så många som skriver korta berättelser. Och gör det bra.
Är lite nöjd ändå med mitt spontandeltagande. Synd att man inte kan räkna med kommentarer. Antingen förlorar man eller vinner. Hör man till majoriteten så får man aldrig veta om de som läste ens verk tyckte att det var skräp eller fantastiskt.

Inga kommentarer: