söndag 30 november 2008

Bättre och bättre

Hittills tycker jag väldigt bra om Kapitel 1, det blir bättre och bättre:
* Dels får man intressant respons på sitt arbete - och inte bara ris, konstruktivt eller inte. När man vet både de starkare och svagare punkterna blir det lättare att bearbeta vidare.
* Dels hittar jag jättespännande författare som jag vill läsa i framtiden, exempelvis Oksana Johansson, tror jag hon hette. Jag tänker följa hennes bok om en ung rysk tjej i Sverige med stort intresse.
* Dels tror jag faktiskt att en del av oss, förhoppningsvis är jag bland dem, kommer att bli uppmärksammade och utgivna på det här sättet.
* Jag är också övertygad om att fler böcker blir skrivna tack vare Kapitel 1. Kanske av folk som inte skriver så bra - men av människor med intressanta saker att skriva om. Jag önskar jag var förläggare och fick grotta ner mig i detta.

Inga kommentarer: