söndag 9 november 2008

Kursen börjar!

I dag börjar kursen och dagens uppgift är att skriva i tio minuter, samt att köpa nya, fina skrivböcker. Det kommer inte att bli svårt. Har mycket att göra på jobbet i dag, men det känns skönt. Jag hatar när man kommer tomhänt på måndagen och får börja jaga. Nu vet jag i alla fall vad jag tänker göra. Så någon jäkla ordning ska jag nog ha innan dagen är över.
En uppgift som kommer snart är att bestämma vad man ska skriva. Jag måste nog satsa på min deckare, fast jag är sugen på att skriva ännu en romantisk följetong. Fast jag har ju precis blivit refuserad av Allers och jag har ett bidrag i Hemmets Journals romanpristävling. Det kanske räcker så. Dessutom vill jag slutföra min deckare. Den är klart bättre, litterärt sett. Fast jag gillar ren underhållningslitteratur. Det är inget jag skäms för att läsa, skriva eller drömma om en framtid inom. Jag vill göra människor glada.
Jag har inte kommit långt med mitt skrivande. En nybörjare är jag, som tar sina första steg. Men jag känner mig på väg. Just nu tänker jag också mycket på att kanske börja studera igen. Jag är sugen på att få nya arbetsuppgifter som ger mig nåt att bita i. Ju svårare ju bättre. Jag vill räkna komplicerad matte, göra ekonomiska redovisningar eller svänga mig med juridik. Men jag vill inte bli kirurg. Där går gränsen. Det kan jag inte ens drömma om. Det är ju livsfarligt.

Inga kommentarer: