söndag 23 november 2008

Upp ur leran!

Skrivandet känns rätt bra. Det har varit lite tungrott ett tag nu, som hela livet i och för sig är så här på hösten. Nu känner jag mig på gång och energisk igen.
Jag tror att jag delar ett problem med många andra som skriver: Jag har jättemycket idéer. Men man måste begränsa sig. Fullfölja. Avsluta. Det är tricket. För det finns så otroligt många som skriver bra, något färre avslutar sina projekt. Man måste höra till den gruppen. Till fullföljarna. Även om det finns så många andra saker man vill skriva om.
Tack Gud för att skrivartävlingar finns när man inte har något förlag som kan ge deadlines, uppdrag och begränsningar.
Publicerad eller inte kommer jag nog att skriva böcker resten av mitt liv. Det känns som jag passerat en vägbula nu. Opps. Jaha, nu är jag på den sidan skrivandet.

Inga kommentarer: