måndag 6 april 2009

Nyfikenx4

Sitter på jobbet. Lite motigt, men det ska nog gå bra. Och snart kommer påsken då man får tillfälle att vila lite och kanske till och med skriva.
Det har hänt ganska mycket den senaste tiden. Jag hann inte klart till Bok-SM, vilket möjligtvis var lika bra. Jag har ganska mycket jobb kvar att göra på den deckaren. Synd bara, eftersom Kapitel 1 fungerade som en så bra piska och morot. Nu får man hitta den disciplinen på något annat sätt.
Jag väntar otåligt på att mitt exemplar av NewNovelist ska komma. Jag är jättenyfiken på programmet och jag behöver verkligen ett välstrukturerat program att bevara mina anteckningar i. Jag börjar på så mycket olika saker och det börjar bli otympligt.
Är väldigt nyfiken på Axplocks kommande deckarantologi också. Jag hoppas att den snart ska vara färdig. Förlagsarbete verkar vara tålamodskrävande.
Förresten är jag nyfiken på en författarinna som heter Maria Gustavsdotter. Jag har inte läst henne, fast jag vet att hon är utgiven av Isabergs förlag. Saken är den att på hennes presentationssida där står det att hon i fem år arbetade halvtid med att skriva noveller för veckotidningar. Att många lyckas sälja en och annan novell är en sak, men som halvtidsjobb i fem år. Mycket imponerande!
Och jag är nyfiken på mitt eget skrivande i påsk. Fungerar anarki eller måste man skriva på en sak i sänder?

Inga kommentarer: