måndag 13 april 2009

Skriver igen

Det har varit sjukligt stressigt den senaste tiden, på jobbet och i livet. Hur i helsike skiljer man de världarna åt? Om jobbet är jobbigt går det ut över livet och samma sak åt andra hållet.
På det positiva planet kan jag säga att fast än jag är trött och tråkig så skiver jag i alla fall igen. Jag har hittat en struktur för kriminalromanen och en plan för hur jag ska avsluta den. Min struktur är nog väldigt oortodox, men nu blir det som det blir i alla fall. Ska skriva klart. Gå igenom texten och rätta, samt se till att jag inte tappat några trådar. Det är mycket folk i min bok. Jag hoppas att mina huvudpersoner är så starka att man inte upplever det som rörigt. I verkliga livet är ju livt tämligen rörigt och vi springer runt i myrstacken till synes i fullt kaos.
Ser jättemycket fram emot mitt sommarjobb och vill helst avsluta boken innan sommaren så att jag kan tömma hjärnan innan jobbet och samla in helt nya intryck av helt nya platser.

Inga kommentarer: