torsdag 16 april 2009

Provar programmet

Sitter och testar New Novelist för fulla muggar. Jag kan förstå varför vissa gillar den och andra inte. Jag tror att det är ett bra sätt att jobba för nybörjare som inte har en plan. För om man inte har något emot att ta råd av en dator så pushas man ju framåt och får utrymmesbegränsningar/fodringar så att man slipper tänka för mycket på sånt. Det är ju annars något man verkligen kan fasta i. Och om man vill få ner sina idéer och jobba framåt utan att använda sig av ett synopsis så kan det vara ett bra stöd.
Men jag tror definitivt att få gillar att jobba på det här sättet. Själv tycker jag det verkar jättebra. Det projekt jag redan håller på med vore omöjligt att tränga in i New Novelist trånga ramar, men ett annat projekt som är ganska löst men kul har jag börjat med här. Det är förutsättningslöst nog för att jag ska ha nytta av programmet. Intressant.

Inga kommentarer: