torsdag 23 april 2009

Vikariatet tar slut

Jag är vikarie för en mammaledig medarbetare och har precis fått reda på när vikariatet tar slut. Jag jobbar till mitten av augusti, sedan är det över. Sjukt nog känns det jätteskönt att få besked. Jag har ju alltid vetat att det skulle ta slut, men inte när. Nu gäller det att snåla med pengarna. Jag jobbar hyggligt mycket i sommar, dels på mitt nuvarande jobb, dels har jag ett annat knäck i några veckor. Men eftersom pengapumpen sinar efter det och det kan dröja innan man får pengar nästa gång om jag måste gå på A-kassa måste jag fixa en buffert. Hoppas jag hinner skriva lite i sommar också. Det här dödade verkligen effektivt min ångest över konflikten mellan jobb och skrivande. Och det är rätt bra. Ovisshet är verkligen värre än något annat. Nu ska jag njuta av tiden som finns kvar. Och satsa på framtiden som jag vill ha den. Just det, så det så!

Inga kommentarer: