lördag 4 april 2009

Tämligen oinspirerad

Sitter på jobbet. Tämligen oinspirerad. Annat var det i förmiddags då jag stickade ett mobiltelefonfodral och fortsatte på världens längsta halsduk. Har jag gått från att vara en intellektuell person till en praktisk? Händer sånt? Nu ska jag köpa godis, för jag måste få lite sprutt på aktiviteterna, annars blir det för stressigt nästa vecka. Socker är konstgjord andning för min kreativitet på jobbet. För skrivandet letar jag också lite konstgjord andning genom att beställa ett nytt datorprogram. Inte så dyrt dock. NewNovelist heter det och jag hoppas det ska göra det enklare att hålla reda på alla hundratusentals tecken som behövs i en bok. Ska rapportera när jag provat det. Kurser, program, skrivböcker, små leksaker hjälper ibland, men det som egentligen behövs är mycket enklare än så. Helt enkelt bara tid. Den mest svåråtkomliga varan.

Inga kommentarer: